Yalan haber yazan gazete tepki topladı

Birleşik Krallıkta yayın yapan İngiliz günlük gazete Daily Mail, İsveç’te gündeme oturan müzik festivalleri ile ilgili yalan ve yanlış habere imza atınca kızgın tepkilerin hedefi oldu.

Aşırı sağ ve göçmen karşıtı yayınları ile bilinen Daily Mail, İsveç’te müzik festivallerinde meydana gelen bazı cinsel saldırı olaylarını, olayları abartarak ve çarpıtarak göçmen gençleri kötüleme bağlamında haberleştirdi.

Ancak Daily Mail’in yalan haberi haberde sözlerine ve fotoğraflarına yer verilen Nattskiftet adlı bir gönüllü kuruluşun kurucusu Lisen Andreasson Florman tarafından hemen yalanlandı. Haberde bir çok yalan ve yanlış bilgi verildiğini, sözlerinin çarpıtıldığını ve özel fotoğraflarının izin alınmadan kullanıldığını belirten Florman gazeteye büyük tepki gösterdi. Tepki üzerine Daily Mail’in haberi düzelterek değiştirdiği belirtilirken, haberden alıntı yapan diğer medya kuruluşlarında ise haberi yanlış haliyle okuyucularına sunmaya devam ettiği belirtiliyor.

Diğer taraftan Daily Mail’in yalan haberinin İsveç ile ilgili ilk vukuatı olmadığına dikkat çekiliyor. Geçtiğimiz Şubat ayında da İsveç’in Londra Büyükelçiliği söz konusu gazeteyi İsveç’in mülteci politikasına karşı kampanya yürütmekle suçlamıştı.

Bir Cevap Yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir